Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2014-11-25 11:46:41  epuap_pupczluchow epuap_pupczluchow

Utworzono artykuł 6546 o nazwie 'Regulamin'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste6546
user_idpuste843704
resource_idpuste263
namepusteRegulamin
category_idpuste118
language_idpuste1
shortpusteRegulamin
fullpuste

Załącznik do Uchwały Nr  334/40/2010

Zarządu Powiatu Człuchowskiego

 z dnia 6 października 2010r.

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

W CZŁUCHOWIE

 

 

Przepisy ogólne

 

§ 1

Regulamin organizacyjny określa zakres organizację i zasady funkcjonowania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie.

 

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

Radzie Powiatu - należy to rozumieć - Radę Powiatu Człuchowskiego,

Zarządzie Powiatu - należy to rozumieć – Zarząd Powiatu Człuchowskiego,

Staroście - należy to rozumieć – Starostę Powiatu Człuchowskiego,

Komisji - należy to rozumieć – Komisję Rady Powiatu w Człuchowie,

PUP - należy to rozumieć – Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie,

Dyrektorze PUP - należy to rozumieć – Dyrektora  PUP w Człuchowie,

Zastępcy Dyrektora PUP - należy to rozumieć – Zastępcę Dyrektora PUP w Człuchowie,

CAZ – należy to rozumieć Centrum Aktywizacji Zawodowej

Radzie - należy to rozumieć – Powiatową Radę Zatrudnienia w Człuchowie,

Komórce organizacyjnej - należy to rozumieć – dział, referat lub samodzielne stanowisko pracy PUP w Człuchowie,

 

§ 3

 Dyrektor PUP wykonuje czynności pracodawcy z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników PUP.

 

§ 4

Powiatowy Urząd Pracy realizuje zadania w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobociu oraz aktywizacji zawodowej wynikające w szczególności z:

 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.),

 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (j. t. Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92 z późn. zm.),

 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn.zm.),

 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (j.t. Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585 z późn. zm.),

 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (j.t. Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227 z późn. zm.),

 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (j.t. Dz.U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z późn.zm.)

 

§ 5

W realizacji swoich zadań PUP współpracuje w szczególności z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Gdańsku, jednostkami organizacyjnymi Powiatu Człuchowskiego, jednostkami samorządu terytorialnego, pracodawcami, instytucjami rynku pracy oraz organizacjami pozarządowymi.

 

 

Rozdział II

Zarządzanie i organizacja

 

§ 6

Dyrektor PUP kieruje działalnością PUP przy pomocy Zastępcy Dyrektora PUP oraz kierowników komórek organizacyjnych.

§ 7

Do zadań Dyrektora PUP należy w szczególności:

planowanie i finansowanie zadań realizowanych ze środków Funduszu Pracy,

planowanie i realizacja wydatków zgodnie z planem finansowym PUP,

organizacja pracy PUP,

zatrudnianie, zwalnianie, nagradzanie i karanie pracowników,

dokonywanie co najmniej raz na dwa lata oceny kwalifikacyjnej pracowników PUP,

promocja usług PUP,

współpraca z Radą oraz organami administracji rządowej i samorządowej, pracodawcami, instytucjami rynku pracy, partnerstwa lokalnego i dialogu społecznego,

wydawanie zarządzeń, decyzji i postanowień administracyjnych w zakresie określonym przepisami prawa i upoważnieniami Starosty Człuchowskiego,

realizowanie projektów unijnych w ramach funduszy strukturalnych,

realizowanie programów w zakresie promocji zatrudnienia.

 

§ 8

Do zadań Zastępcy Dyrektora PUP należy w szczególności:

sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kontrolowanie pracy komórek organizacyjnych wskazanych przez Dyrektora PUP,

koordynowanie i realizowanie zadań powierzonych przez Dyrektora PUP,

zgłaszanie Dyrektorowi PUP uwag w zakresie organizacji i jakości pracy w PUP,

załatwianie spraw, w tym wydawanie decyzji, postanowień i zaświadczeń w trybie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie upoważnień udzielonych przez Starostę Człuchowskiego ,

wnioskowanie do Dyrektora PUP w sprawach doboru kadry kierowniczej w nadzorowanych komórkach organizacyjnych,

zatwierdzanie zakresu czynności pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,

podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej, w tym przekazywanej przez kierowników komórek organizacyjnych, w zakresie działalności nadzorowanych komórek organizacyjnych.

 

§ 9

Do zadań głównego księgowego należy w szczególności:

realizacja obowiązków i uprawnień określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn.zm.) oraz ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.), 

realizacja zasad polityki rachunkowości PUP,

obsługa projektów unijnych w zakresie księgowym, wypełnianie wniosków o płatność w zakresie księgowym,

podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji na podstawie upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora PUP,

monitorowanie realizacji planu finansowego PUP i Funduszu Pracy,

przekazywanie do Wojewódzkiego Urzędu Pracy comiesięcznych informacji o stanie wykorzystania środków finansowych z Funduszu Pracy dla poszczególnych działań (monitoring finansowy),

parafowanie pism przekazywanych Dyrektorowi PUP lub Zastępcy Dyrektora PUP do podpisu oraz podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie działalności kierowanej komórki organizacyjnej na podstawie upoważnienia Dyrektora PUP,

zapoznawanie pracowników z zadaniami Działu Finansowo - Księgowego, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi oraz ustaleniami kierownictwa, przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń,

dbałość o rozwój zawodowy pracowników, a w szczególności umożliwianie pracownikom Działu Finansowo - Księgowego  uczestniczenia w szkoleniach,

opracowywanie procedur i wytycznych dotyczących realizacji zadań Działu Finansowo - Księgowego,

kontrola pracy i dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników Działu Finansowo – Księgowego,

opiniowanie obsady osobowej, przedstawianie propozycji co do wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla pracowników

ustalanie i aktualizowanie opisów funkcji dla pracowników Działu Finansowo - Księgowego,

powierzanie w uzasadnionych przypadkach pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nieobjętych opisem funkcji.

 

§ 10

Do zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:

planowanie, organizowanie i koordynowanie pracy kierowanej komórki organizacyjnej,

wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w trybie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego zgodnie z zakresem działania komórki organizacyjnej na podstawie upoważnień Starosty Człuchowskiego,

zaznajamianie podległych pracowników z przepisami prawa z zakresu działalności komórki organizacyjnej, z zadaniami realizowanymi przez daną komórkę organizacyjną, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi oraz ustaleniami kierownictwa, a także przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń,

dbałość o rozwój zawodowy pracowników, a w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestniczenia w szkoleniach,

udzielanie pomocy pracownikom w opracowywaniu procedur i wytycznych dotyczących realizacji zadań PUP,

kontrola pracy,

nadzorowanie ochrony danych osobowych,

dokonywanie co najmniej raz na dwa lata oceny kwalifikacyjnej pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,

opiniowanie obsady osobowej, przedstawianie propozycji co do wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla pracowników,

parafowanie pism przekazywanych Dyrektorowi PUP lub Zastępcy Dyrektora PUP do podpisu oraz podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie działalności kierowanej komórki organizacyjnej na podstawie upoważnienia Dyrektora,

ustalanie i aktualizowanie opisów funkcji pracowników,

powierzanie w uzasadnionych przypadkach pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nieobjętych opisem funkcji pracowników,

wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub innej długotrwałej nieobecności w pracy pracowników komórki organizacyjnej.

 

Rozdział  III

Struktura organizacyjna

 

§ 11

1. W PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne:

Centrum Aktywizacji Zawodowej składające się z:

a)Referatu Usług Rynku Pracy

b)Referatu Instrumentów Rynku Pracy,

Dział Finansowo-Księgowy,

Dział Ewidencji i Świadczeń,

Dział Organizacyjno-Prawny,

Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej.

2. W celu realizacji określonych zadań Dyrektor PUP może powoływać zespoły i komisje zadaniowe.

3. Kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo łączyć zadania w jednym – przewidziane w schemacie organizacyjnym dla wielu stanowisk.

4. Szczegółową strukturę organizacyjną PUP z podziałem na stanowiska pracy określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1do niniejszego regulaminu.

5. Dla oznaczenia akt w komórkach organizacyjnych należy używać następujących symboli literowych:

1)  CAZ:  -  Referat Usług Rynku Pracy: CAZ/URP, 

 - Referat Instrumentów Rynku Pracy: CAZ/IRP,

2) Dział Finansowo – Księgowy: FK,

3) Dział Organizacyjno – Administracyjny: OA,

4) Dział Ewidencji i Świadczeń: EI.

 

 

Rozdział  IV

Zakres zadań komórek organizacyjnych

 

§ 12

 Centrum Aktywizacji Zawodowej wykonuje zadania przy udziale:

 

1)Referatu Usług Rynku Pracy, do którego zadań należy w szczególności:

prowadzenie pośrednictwa pracy,

pozyskiwanie i ewidencjonowanie ofert pracy,

inicjowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami,

współdziałanie z innymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania,

realizacja zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami Unii Europejskiej,

współpraca z partnerami lokalnego rynku pracy,

prowadzenie poradnictwa i doradztwa zawodowego,

współpraca z partnerami rynku pracy w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w danym regionie, o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej,

popularyzacja usług rynku pracy wśród klientów urzędu,

organizowanie i prowadzenie zajęć w Klubie Pracy,

udzielanie pomocy w zakresie aktywnego poszukiwania pracy,

organizowanie przygotowania zawodowego dla uprawnionych bezrobotnych,

prowadzenie szkoleń i kursów dla osób bezrobotnych,

współpraca z instytucjami szkolącymi,

upowszechnianie informacji o usługach rynku pracy,

realizacja zadań dotyczących finansowania części kosztów egzaminów i studiów podyplomowych.

 

2) Referatu Instrumentów Rynku Pracy, do którego zadań należy w szczególności:

przyznawanie bezrobotnym środków na podjęcie własnej działalności gospodarczej,

refundowanie pracodawcom kosztów wyposażenia i doposażenia stanowisk pracy dla skierowanych bezrobotnych,

organizacja i realizacja prac interwencyjnych,

organizacja i realizacja staży dla uprawnionych bezrobotnych,

organizacja i realizacja robót publicznych przy udziale uprawnionych podmiotów,

organizacja i realizacja prac społecznie użytecznych,

realizacja zadań dotyczących refundacji składek na ubezpieczenia społeczne w związku   z zatrudnieniem skierowanych bezrobotnych,

dofinansowanie kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną, finansowanie kosztów przejazdu i zakwaterowania,

współdziałanie z pracodawcami w ramach realizowanych programów rynku pracy,

pozyskiwanie funduszy strukturalnych i innych funduszy celowych (sporządzanie wniosków i realizacja projektów),

organizacja i monitoring programów lokalnych, specjalnych i pilotażowych,

wspieranie działań w zakresie udzielanie pomocy publicznej i sporządzanie stosownych sprawozdań,

ocena efektywności realizowanych instrumentów programów rynku pracy,

organizacja przygotowania zawodowego dorosłych.

 

§ 13

 Do zakresu zadań Działu Finansowo – Księgowego należy w szczególności:

planowanie środków budżetowych,

planowanie środków Funduszu Pracy,

kontrola dyscypliny wydatków budżetowej,

kontrola dyscypliny wydatków z Funduszu Pracy i innych funduszy,

rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych,

rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z Funduszu Pracy i innych funduszy.

obsługa operacji kasowych Funduszu Pracy, funduszy unijnych i budżetu,

ewidencjonowanie oraz odprowadzanie składek na z ubezpieczenie społeczne  i zdrowotne pracowników  urzędu oraz  bezrobotnych,

dokumentowanie operacji finansowo-księgowych i kasowych w formie informatycznej w systemie Syriusz i innych programach operacyjnych oraz ich archiwizowanie na nośnikach informatycznych,

sporządzanie sprawozdawczości, analiz i innych opracowań statystyczne-ekonomicznych z zakresu spraw finansowo-księgowych,

wydawanie zaświadczeń i innych dokumentów poświadczających dochód z tytułu pracy pracowników PUP,

obsługa finansowo-kasowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

 

§ 14

 Do zakresu zadań Działu Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności:

rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy,

obsługa bezrobotnych oraz poszukujących pracy w zakresie wynikającym z przepisów ustaw,

sporządzanie decyzji administracyjnych w imieniu Starosty - w zakresie uzyskanych upoważnień – dotyczących:

uznania lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,

przyznania, odmowie przyznania, wstrzymania wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych, dodatku szkoleniowego albo stypendium,

obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium lub innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,

odroczenia terminu spłaty rozłożenia na raty lub umorzenia części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy,

odwołań od decyzji w sprawach dotyczących bezrobotnych.

wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym w Narodowym Funduszu Zdrowia, a w szczególności sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych osób bezrobotnych,

przygotowywanie list wypłat świadczeń dla bezrobotnych: zasiłków dla bezrobotnych, wypłat dodatków aktywizacyjnych, stypendiów, dodatków szkoleniowych, zasiłków pogrzebowych, refundacji składek na ubezpieczenie społeczne i innych świadczeń przewidzianych dla bezrobotnych,

udzielanie oraz udostępnienie klientom PUP wszelkiej informacji dotyczącej praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy, procedur obowiązujących przy rejestracji oraz informacji z zakresu stosowania przepisów dotyczących bezrobocia, w tym świadczenia usług rynku pracy i możliwości korzystania z instrumentów rynku pracy,

współdziałanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w sprawach osób bezrobotnych kwalifikujących się do nabycia świadczeń przedemerytalnych,

przygotowywanie dokumentacji archiwalnej bezrobotnych i poszukujących pracy,

wydawania zaświadczeń bezrobotnym i poszukującym pracy.

 

§ 15

Do zakresu zadań Działu Organizacyjno – Administracyjnego należy w szczególności:

opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych PUP,

projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w PUP,

planowanie kontroli, realizacja kontroli i ocena wniosków kontroli,

prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP,

zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników,

kontrola dyscypliny pracy,

prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym i ocenami kwalifikacyjnymi,

organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów,

nadzór na eksploatacją samochodu służbowego,

zabezpieczenie ładu i porządku w budynku administracyjnym oraz na posesji PUP,

prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniem i awansowaniem pracownika,

opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji,

organizowanie kursów, szkoleń, aplikacji pracowników PUP,

współpraca z instytucjami, jednostkami szkolącymi, jednostką nadrzędną w zakresie organizacji szkoleń i doboru kandydatów,

administrowanie majątkiem PUP,

obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora PUP,

obsługa kancelaryjna PUP,

analiza skarg i wniosków,

zabezpieczenie pracowników w środki techniczno – biurowe,

nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystywania sprzętu komputerowego,

nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania komputerowego,

administrowanie siecią komputerową i bazą danych,

monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych,

administrowanie oknami internetowymi www i BIP,

obsługa poczty internetowej e-mail oraz poczty portali internetowych,

prowadzenie spraw związanych z obsługą: sieci telefonicznej, sieci wodociągowej, instalacji grzewczej, kanalizacyjnej, telefonicznej, urządzeń monitoringowych i sieci informatycznej,

prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów,

ewidencjonowanie środków trwałych i przedmiotów nietrwałych,

obsługa centrali telefonicznej i faksu,

obsługa pocztowa urzędu oraz mediów,

archiwizacja dokumentacji bezrobotnych i dotyczących funkcjonowania PUP,

prowadzenie ewidencji zasobów bibliotecznych,

prowadzenie spraw dotyczących zamówień publicznych.

 

§ 16

Do zakresu zadań podstawowych samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należy:

przygotowanie dokumentacji sądowej oraz prowadzenie spraw dotyczących bezrobotnych (w imieniu Starosty) przed organami wymiaru sprawiedliwości,

obsługa prawna PUP,

informowanie kierownictwa PUP o zmianach w obowiązujących przepisach prawnych i wprowadzonych do stosowania nowych przepisach,

weryfikacja pod względem prawnym projektów: decyzji, zarządzeń, regulaminów, wniosków o nagrodę jubileuszową, odwołań i innej dokumentacji wymagającej opinii prawnej.

 

§ 17

Wykaz zadań szczegółowych dla pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych określają zakresy czynności pracowników.

 

Rozdział V

Czas pracy PUP

 

§ 18

 1. PUP czynny jest w dni powszednie w godzinach:

poniedziałek w godzinach 730 – 1530,

od wtorku do piątku w godzinach  od 700  -  1500,

2. Ustala się czas przyjęć interesantów we wszystkie dni w godzinach  800 – 1400.

3. Dyrektor PUP w uzasadnionych przypadkach ustala inny czas pracy PUP.

 

Rozdział VI

Przepisy końcowe

 

§ 19

1. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor PUP.

2.Zmiana postanowień niniejszego regulaminu mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla uchwalenia regulaminu.

 

 
publishfrompuste2014-11-25 00:00:00
_activepuste1
slugpusteregulamin
2023-03-31 07:27:51  mpintos mpintos

Pole full zmieniło wartość z '<p align="right" style="margin-left:177pt;"> <strong><em>Załącznik do Uchwały Nr&nbsp; 334/40/2010</em></strong></p> <p align="right" style="margin-left:177pt;"> <strong><em>Zarządu Powiatu Człuchowskiego </em></strong></p> <p align="right" style="margin-left:212.4pt;"> <strong><em>&nbsp;z dnia 6 października 2010r.</em></strong></p> <p> &nbsp;</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>REGULAMIN ORGANIZACYJNY</strong></p> <p align="center"> <strong>POWIATOWEGO URZĘDU PRACY </strong></p> <p align="center"> <strong>W CZŁUCHOWIE</strong></p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>Przepisy og&oacute;lne</strong></p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 1</strong></p> <p> Regulamin organizacyjny określa zakres organizację i zasady funkcjonowania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie.</p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 2</strong></p> <p> Ilekroć w regulaminie jest mowa o:</p> <p> Radzie Powiatu - należy to rozumieć - Radę Powiatu Człuchowskiego,</p> <p> Zarządzie Powiatu - należy to rozumieć &ndash; Zarząd Powiatu Człuchowskiego,</p> <p> Staroście - należy to rozumieć &ndash; Starostę Powiatu Człuchowskiego,</p> <p> Komisji - należy to rozumieć &ndash; Komisję Rady Powiatu w Człuchowie,</p> <p> PUP - należy to rozumieć &ndash; Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie,</p> <p> Dyrektorze PUP - należy to rozumieć &ndash; Dyrektora&nbsp; PUP w Człuchowie,</p> <p> Zastępcy Dyrektora PUP - należy to rozumieć &ndash; Zastępcę Dyrektora PUP w Człuchowie,</p> <p> CAZ &ndash; należy to rozumieć Centrum Aktywizacji Zawodowej</p> <p> Radzie - należy to rozumieć &ndash; Powiatową Radę Zatrudnienia w Człuchowie,</p> <p> Kom&oacute;rce organizacyjnej - należy to rozumieć &ndash; dział, referat lub samodzielne stanowisko pracy PUP w Człuchowie,</p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 3</strong></p> <p> &nbsp;Dyrektor PUP wykonuje czynności pracodawcy z zakresu prawa pracy w stosunku do pracownik&oacute;w PUP.</p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 4</strong></p> <p> Powiatowy Urząd Pracy realizuje zadania w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutk&oacute;w bezrobociu oraz aktywizacji zawodowej wynikające w szczeg&oacute;lności z:</p> <p> &nbsp;ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z p&oacute;źn. zm.),</p> <p> &nbsp;ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu os&oacute;b niepełnosprawnych (j. t. Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92 z p&oacute;źn. zm.),</p> <p> &nbsp;ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środk&oacute;w publicznych (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z p&oacute;źn.zm.),</p> <p> &nbsp;ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (j.t. Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585 z p&oacute;źn. zm.),</p> <p> &nbsp;ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (j.t. Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227 z p&oacute;źn. zm.),</p> <p> &nbsp;ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (j.t. Dz.U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z p&oacute;źn.zm.)</p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 5</strong></p> <p> W realizacji swoich zadań PUP wsp&oacute;łpracuje w szczeg&oacute;lności z Wojew&oacute;dzkim Urzędem Pracy w Gdańsku, jednostkami organizacyjnymi Powiatu Człuchowskiego, jednostkami samorządu terytorialnego, pracodawcami, instytucjami rynku pracy oraz organizacjami pozarządowymi.</p> <p> &nbsp;</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>Rozdział II</strong></p> <p align="center"> <strong>Zarządzanie i organizacja</strong></p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 6</strong></p> <p> Dyrektor PUP kieruje działalnością PUP przy pomocy Zastępcy Dyrektora PUP oraz kierownik&oacute;w kom&oacute;rek organizacyjnych.</p> <p align="center"> <strong>&sect; 7</strong></p> <p> Do zadań Dyrektora PUP należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> planowanie i finansowanie zadań realizowanych ze środk&oacute;w Funduszu Pracy,</p> <p> planowanie i realizacja wydatk&oacute;w zgodnie z planem finansowym PUP,</p> <p> organizacja pracy PUP,</p> <p> zatrudnianie, zwalnianie, nagradzanie i karanie pracownik&oacute;w,</p> <p> dokonywanie co najmniej raz na dwa lata oceny kwalifikacyjnej pracownik&oacute;w PUP,</p> <p> promocja usług PUP,</p> <p> wsp&oacute;łpraca z Radą oraz organami administracji rządowej i samorządowej, pracodawcami, instytucjami rynku pracy, partnerstwa lokalnego i dialogu społecznego,</p> <p> wydawanie zarządzeń, decyzji i postanowień administracyjnych w zakresie określonym przepisami prawa i upoważnieniami Starosty Człuchowskiego,</p> <p> realizowanie projekt&oacute;w unijnych w ramach funduszy strukturalnych,</p> <p> realizowanie program&oacute;w w zakresie promocji zatrudnienia.</p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 8</strong></p> <p> Do zadań Zastępcy Dyrektora PUP należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kontrolowanie pracy kom&oacute;rek organizacyjnych wskazanych przez Dyrektora PUP,</p> <p> koordynowanie i realizowanie zadań powierzonych przez Dyrektora PUP,</p> <p> zgłaszanie Dyrektorowi PUP uwag w zakresie organizacji i jakości pracy w PUP,</p> <p> załatwianie spraw, w tym wydawanie decyzji, postanowień i zaświadczeń w trybie przepis&oacute;w Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie upoważnień udzielonych przez Starostę Człuchowskiego ,</p> <p> wnioskowanie do Dyrektora PUP w sprawach doboru kadry kierowniczej w nadzorowanych kom&oacute;rkach organizacyjnych,</p> <p> zatwierdzanie zakresu czynności pracownik&oacute;w nadzorowanych kom&oacute;rek organizacyjnych,</p> <p> podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej, w tym przekazywanej przez kierownik&oacute;w kom&oacute;rek organizacyjnych, w zakresie działalności nadzorowanych kom&oacute;rek organizacyjnych.</p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 9</strong></p> <p> Do zadań gł&oacute;wnego księgowego należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> realizacja obowiązk&oacute;w i uprawnień określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r.<br /> o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z p&oacute;źn.zm.) oraz ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z p&oacute;źn. zm.),&nbsp;</p> <p> realizacja zasad polityki rachunkowości PUP,</p> <p> obsługa projekt&oacute;w unijnych w zakresie księgowym, wypełnianie wniosk&oacute;w o płatność w zakresie księgowym,</p> <p> podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji na podstawie upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora PUP,</p> <p> monitorowanie realizacji planu finansowego PUP i Funduszu Pracy,</p> <p> przekazywanie do Wojew&oacute;dzkiego Urzędu Pracy comiesięcznych informacji o stanie wykorzystania środk&oacute;w finansowych z Funduszu Pracy dla poszczeg&oacute;lnych działań (monitoring finansowy),</p> <p> parafowanie pism przekazywanych Dyrektorowi PUP lub Zastępcy Dyrektora PUP do podpisu oraz podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie działalności kierowanej kom&oacute;rki organizacyjnej na podstawie upoważnienia Dyrektora PUP,</p> <p> zapoznawanie pracownik&oacute;w z zadaniami Działu Finansowo - Księgowego, zakresem wsp&oacute;łpracy z innymi kom&oacute;rkami organizacyjnymi oraz ustaleniami kierownictwa, przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń,</p> <p> dbałość o rozw&oacute;j zawodowy pracownik&oacute;w, a w szczeg&oacute;lności umożliwianie pracownikom Działu Finansowo - Księgowego&nbsp; uczestniczenia w szkoleniach,</p> <p> opracowywanie procedur i wytycznych dotyczących realizacji zadań Działu Finansowo - Księgowego,</p> <p> kontrola pracy i dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracownik&oacute;w Działu Finansowo &ndash; Księgowego,</p> <p> opiniowanie obsady osobowej, przedstawianie propozycji co do wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagr&oacute;d i kar dla pracownik&oacute;w</p> <p> ustalanie i aktualizowanie opis&oacute;w funkcji dla pracownik&oacute;w Działu Finansowo - Księgowego,</p> <p> powierzanie w uzasadnionych przypadkach pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nieobjętych opisem funkcji.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 10</strong></p> <p> Do zadań kierownik&oacute;w kom&oacute;rek organizacyjnych należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> planowanie, organizowanie i koordynowanie pracy kierowanej kom&oacute;rki organizacyjnej,</p> <p> wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w trybie przepis&oacute;w Kodeksu postępowania administracyjnego zgodnie z zakresem działania kom&oacute;rki organizacyjnej na podstawie upoważnień Starosty Człuchowskiego,</p> <p> zaznajamianie podległych pracownik&oacute;w z przepisami prawa z zakresu działalności kom&oacute;rki organizacyjnej, z zadaniami realizowanymi przez daną kom&oacute;rkę organizacyjną, zakresem wsp&oacute;łpracy z innymi kom&oacute;rkami organizacyjnymi oraz ustaleniami kierownictwa, a także przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń,</p> <p> dbałość o rozw&oacute;j zawodowy pracownik&oacute;w, a w szczeg&oacute;lności umożliwianie pracownikom kierowanej kom&oacute;rki organizacyjnej uczestniczenia w szkoleniach,</p> <p> udzielanie pomocy pracownikom w opracowywaniu procedur i wytycznych dotyczących realizacji zadań PUP,</p> <p> kontrola pracy,</p> <p> nadzorowanie ochrony danych osobowych,</p> <p> dokonywanie co najmniej raz na dwa lata oceny kwalifikacyjnej pracownik&oacute;w zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,</p> <p> opiniowanie obsady osobowej, przedstawianie propozycji co do wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagr&oacute;d i kar dla pracownik&oacute;w,</p> <p> parafowanie pism przekazywanych Dyrektorowi PUP lub Zastępcy Dyrektora PUP do podpisu oraz podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie działalności kierowanej kom&oacute;rki organizacyjnej na podstawie upoważnienia Dyrektora,</p> <p> ustalanie i aktualizowanie opis&oacute;w funkcji pracownik&oacute;w,</p> <p> powierzanie w uzasadnionych przypadkach pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nieobjętych opisem funkcji pracownik&oacute;w,</p> <p> wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub innej długotrwałej nieobecności w pracy pracownik&oacute;w kom&oacute;rki organizacyjnej.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>Rozdział&nbsp; III</strong></p> <p align="center"> <strong>Struktura organizacyjna</strong></p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 11</strong></p> <p> 1. W PUP tworzy się następujące kom&oacute;rki organizacyjne:</p> <p> Centrum Aktywizacji Zawodowej składające się z:</p> <p> a)Referatu Usług Rynku Pracy</p> <p> b)Referatu Instrument&oacute;w Rynku Pracy,</p> <p> Dział Finansowo-Księgowy,</p> <p> Dział Ewidencji i Świadczeń,</p> <p> Dział Organizacyjno-Prawny,</p> <p> Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej.</p> <p> 2. W celu realizacji określonych zadań Dyrektor PUP może powoływać zespoły i komisje zadaniowe.</p> <p> 3. Kierownicy kom&oacute;rek organizacyjnych mają prawo łączyć zadania w jednym &ndash; przewidziane w schemacie organizacyjnym dla wielu stanowisk.</p> <p> 4. Szczeg&oacute;łową strukturę organizacyjną PUP z podziałem na stanowiska pracy określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1do niniejszego regulaminu.</p> <p> 5. Dla oznaczenia akt w kom&oacute;rkach organizacyjnych należy używać następujących symboli literowych:</p> <p> 1)&nbsp; CAZ:&nbsp; -&nbsp; Referat Usług Rynku Pracy: CAZ/URP,&nbsp;</p> <p> &nbsp;- Referat Instrument&oacute;w Rynku Pracy: CAZ/IRP,</p> <p> 2) Dział Finansowo &ndash; Księgowy: FK,</p> <p> 3) Dział Organizacyjno &ndash; Administracyjny: OA,</p> <p> 4) Dział Ewidencji i Świadczeń: EI.</p> <p> &nbsp;</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>Rozdział&nbsp; IV</strong></p> <p align="center"> <strong>Zakres zadań kom&oacute;rek organizacyjnych</strong></p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 12</strong></p> <p> &nbsp;Centrum Aktywizacji Zawodowej wykonuje zadania przy udziale:</p> <p> &nbsp;</p> <p> 1)Referatu Usług Rynku Pracy, do kt&oacute;rego zadań należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> prowadzenie pośrednictwa pracy,</p> <p> pozyskiwanie i ewidencjonowanie ofert pracy,</p> <p> inicjowanie kontakt&oacute;w bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami,</p> <p> wsp&oacute;łdziałanie z innymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania,</p> <p> realizacja zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracownik&oacute;w między państwami Unii Europejskiej,</p> <p> wsp&oacute;łpraca z partnerami lokalnego rynku pracy,</p> <p> prowadzenie poradnictwa i doradztwa zawodowego,</p> <p> wsp&oacute;łpraca z partnerami rynku pracy w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w danym regionie, o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej,</p> <p> popularyzacja usług rynku pracy wśr&oacute;d klient&oacute;w urzędu,</p> <p> organizowanie i prowadzenie zajęć w Klubie Pracy,</p> <p> udzielanie pomocy w zakresie aktywnego poszukiwania pracy,</p> <p> organizowanie przygotowania zawodowego dla uprawnionych bezrobotnych,</p> <p> prowadzenie szkoleń i kurs&oacute;w dla os&oacute;b bezrobotnych,</p> <p> wsp&oacute;łpraca z instytucjami szkolącymi,</p> <p> upowszechnianie informacji o usługach rynku pracy,</p> <p> realizacja zadań dotyczących finansowania części koszt&oacute;w egzamin&oacute;w i studi&oacute;w podyplomowych.</p> <p> &nbsp;</p> <p> 2) Referatu Instrument&oacute;w Rynku Pracy, do kt&oacute;rego zadań należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> przyznawanie bezrobotnym środk&oacute;w na podjęcie własnej działalności gospodarczej,</p> <p> refundowanie pracodawcom koszt&oacute;w wyposażenia i doposażenia stanowisk pracy dla skierowanych bezrobotnych,</p> <p> organizacja i realizacja prac interwencyjnych,</p> <p> organizacja i realizacja staży dla uprawnionych bezrobotnych,</p> <p> organizacja i realizacja rob&oacute;t publicznych przy udziale uprawnionych podmiot&oacute;w,</p> <p> organizacja i realizacja prac społecznie użytecznych,</p> <p> realizacja zadań dotyczących refundacji składek na ubezpieczenia społeczne w związku&nbsp;&nbsp; z zatrudnieniem skierowanych bezrobotnych,</p> <p> dofinansowanie koszt&oacute;w opieki nad dzieckiem lub osobą zależną, finansowanie koszt&oacute;w przejazdu i zakwaterowania,</p> <p> wsp&oacute;łdziałanie z pracodawcami w ramach realizowanych program&oacute;w rynku pracy,</p> <p> pozyskiwanie funduszy strukturalnych i innych funduszy celowych (sporządzanie wniosk&oacute;w i realizacja projekt&oacute;w),</p> <p> organizacja i monitoring program&oacute;w lokalnych, specjalnych i pilotażowych,</p> <p> wspieranie działań w zakresie udzielanie pomocy publicznej i sporządzanie stosownych sprawozdań,</p> <p> ocena efektywności realizowanych instrument&oacute;w program&oacute;w rynku pracy,</p> <p> organizacja przygotowania zawodowego dorosłych.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 13</strong></p> <p> &nbsp;Do zakresu zadań Działu Finansowo &ndash; Księgowego należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> planowanie środk&oacute;w budżetowych,</p> <p> planowanie środk&oacute;w Funduszu Pracy,</p> <p> kontrola dyscypliny wydatk&oacute;w budżetowej,</p> <p> kontrola dyscypliny wydatk&oacute;w z Funduszu Pracy i innych funduszy,</p> <p> rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych,</p> <p> rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z Funduszu Pracy i innych funduszy.</p> <p> obsługa operacji kasowych Funduszu Pracy, funduszy unijnych i budżetu,</p> <p> ewidencjonowanie oraz odprowadzanie składek na z ubezpieczenie społeczne&nbsp; i zdrowotne pracownik&oacute;w&nbsp; urzędu oraz&nbsp; bezrobotnych,</p> <p> dokumentowanie operacji finansowo-księgowych i kasowych w formie informatycznej w systemie Syriusz i innych programach operacyjnych oraz ich archiwizowanie na nośnikach informatycznych,</p> <p> sporządzanie sprawozdawczości, analiz i innych opracowań statystyczne-ekonomicznych z zakresu spraw finansowo-księgowych,</p> <p> wydawanie zaświadczeń i innych dokument&oacute;w poświadczających doch&oacute;d z tytułu pracy pracownik&oacute;w PUP,</p> <p> obsługa finansowo-kasowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 14</strong></p> <p> &nbsp;Do zakresu zadań Działu Ewidencji i Świadczeń należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy,</p> <p> obsługa bezrobotnych oraz poszukujących pracy w zakresie wynikającym z przepis&oacute;w ustaw,</p> <p> sporządzanie decyzji administracyjnych w imieniu Starosty - w zakresie uzyskanych upoważnień &ndash; dotyczących:</p> <p> uznania lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,</p> <p> przyznania, odmowie przyznania, wstrzymania wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych, dodatku szkoleniowego albo stypendium,</p> <p> obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium lub innych nienależnie pobranych świadczeń lub koszt&oacute;w szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,</p> <p> odroczenia terminu spłaty rozłożenia na raty lub umorzenia części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy,</p> <p> odwołań od decyzji w sprawach dotyczących bezrobotnych.</p> <p> wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym w Narodowym Funduszu Zdrowia, a w szczeg&oacute;lności sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych os&oacute;b bezrobotnych,</p> <p> przygotowywanie list wypłat świadczeń dla bezrobotnych: zasiłk&oacute;w dla bezrobotnych, wypłat dodatk&oacute;w aktywizacyjnych, stypendi&oacute;w, dodatk&oacute;w szkoleniowych, zasiłk&oacute;w pogrzebowych, refundacji składek na ubezpieczenie społeczne i innych świadczeń przewidzianych dla bezrobotnych,</p> <p> udzielanie oraz udostępnienie klientom PUP wszelkiej informacji dotyczącej praw i obowiązk&oacute;w bezrobotnych i poszukujących pracy, procedur obowiązujących przy rejestracji oraz informacji z zakresu stosowania przepis&oacute;w dotyczących bezrobocia, w tym świadczenia usług rynku pracy i możliwości korzystania z instrument&oacute;w rynku pracy,</p> <p> wsp&oacute;łdziałanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w sprawach os&oacute;b bezrobotnych kwalifikujących się do nabycia świadczeń przedemerytalnych,</p> <p> przygotowywanie dokumentacji archiwalnej bezrobotnych i poszukujących pracy,</p> <p> wydawania zaświadczeń bezrobotnym i poszukującym pracy.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 15</strong></p> <p> Do zakresu zadań Działu Organizacyjno &ndash; Administracyjnego należy w szczeg&oacute;lności:</p> <p> opracowywanie projekt&oacute;w regulamin&oacute;w wewnętrznych PUP,</p> <p> projektowanie i nadz&oacute;r nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w PUP,</p> <p> planowanie kontroli, realizacja kontroli i ocena wniosk&oacute;w kontroli,</p> <p> prowadzenie spraw osobowych pracownik&oacute;w PUP,</p> <p> zarządzanie danymi dotyczącymi składnik&oacute;w płacy pracownik&oacute;w,</p> <p> kontrola dyscypliny pracy,</p> <p> prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym i ocenami kwalifikacyjnymi,</p> <p> organizowanie praktyk zawodowych uczni&oacute;w i student&oacute;w,</p> <p> nadz&oacute;r na eksploatacją samochodu służbowego,</p> <p> zabezpieczenie ładu i porządku w budynku administracyjnym oraz na posesji PUP,</p> <p> prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniem i awansowaniem pracownika,</p> <p> opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji,</p> <p> organizowanie kurs&oacute;w, szkoleń, aplikacji pracownik&oacute;w PUP,</p> <p> wsp&oacute;łpraca z instytucjami, jednostkami szkolącymi, jednostką nadrzędną w zakresie organizacji szkoleń i doboru kandydat&oacute;w,</p> <p> administrowanie majątkiem PUP,</p> <p> obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora PUP,</p> <p> obsługa kancelaryjna PUP,</p> <p> analiza skarg i wniosk&oacute;w,</p> <p> zabezpieczenie pracownik&oacute;w w środki techniczno &ndash; biurowe,</p> <p> nadz&oacute;r nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystywania sprzętu komputerowego,</p> <p> nadz&oacute;r nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania komputerowego,</p> <p> administrowanie siecią komputerową i bazą danych,</p> <p> monitoring zawod&oacute;w deficytowych i nadwyżkowych,</p> <p> administrowanie oknami internetowymi www i BIP,</p> <p> obsługa poczty internetowej e-mail oraz poczty portali internetowych,</p> <p> prowadzenie spraw związanych z obsługą: sieci telefonicznej, sieci wodociągowej, instalacji grzewczej, kanalizacyjnej, telefonicznej, urządzeń monitoringowych i sieci informatycznej,</p> <p> prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remont&oacute;w,</p> <p> ewidencjonowanie środk&oacute;w trwałych i przedmiot&oacute;w nietrwałych,</p> <p> obsługa centrali telefonicznej i faksu,</p> <p> obsługa pocztowa urzędu oraz medi&oacute;w,</p> <p> archiwizacja dokumentacji bezrobotnych i dotyczących funkcjonowania PUP,</p> <p> prowadzenie ewidencji zasob&oacute;w bibliotecznych,</p> <p> prowadzenie spraw dotyczących zam&oacute;wień publicznych.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 16</strong></p> <p> Do zakresu zadań podstawowych samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należy:</p> <p> przygotowanie dokumentacji sądowej oraz prowadzenie spraw dotyczących bezrobotnych (w imieniu Starosty) przed organami wymiaru sprawiedliwości,</p> <p> obsługa prawna PUP,</p> <p> informowanie kierownictwa PUP o zmianach w obowiązujących przepisach prawnych i wprowadzonych do stosowania nowych przepisach,</p> <p> weryfikacja pod względem prawnym projekt&oacute;w: decyzji, zarządzeń, regulamin&oacute;w, wniosk&oacute;w o nagrodę jubileuszową, odwołań i innej dokumentacji wymagającej opinii prawnej.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 17</strong></p> <p> Wykaz zadań szczeg&oacute;łowych dla pracownik&oacute;w poszczeg&oacute;lnych kom&oacute;rek organizacyjnych określają zakresy czynności pracownik&oacute;w.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>Rozdział V</strong></p> <p align="center"> <strong>Czas pracy PUP</strong></p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 18</strong></p> <p> &nbsp;1. PUP czynny jest w dni powszednie w godzinach:</p> <p> poniedziałek w godzinach 730 &ndash; 1530,</p> <p> od wtorku do piątku w godzinach&nbsp; od 700&nbsp; -&nbsp; 1500,</p> <p> 2. Ustala się czas przyjęć interesant&oacute;w we wszystkie dni w godzinach&nbsp; 800 &ndash; 1400.</p> <p> 3. Dyrektor PUP w uzasadnionych przypadkach ustala inny czas pracy PUP.</p> <p> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>Rozdział VI</strong></p> <p align="center"> <strong>Przepisy końcowe</strong></p> <p align="center"> &nbsp;</p> <p align="center"> <strong>&sect; 19</strong></p> <p> 1. Spory kompetencyjne pomiędzy kom&oacute;rkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor PUP.</p> <p> 2.Zmiana postanowień niniejszego regulaminu mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla uchwalenia regulaminu.</p> <p align="center"> &nbsp;</p> <table cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody> <tr> <td height="42"> <table cellpadding="0" cellspacing="0" height="19" width="4"> <tbody> <tr> <td> &nbsp;</td> </tr> </tbody> </table> </td> </tr> </tbody> </table> ' na ' <p style="margin-left:177pt; text-align: right;"><br /> &nbsp;</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
full

Załącznik do Uchwały Nr  334/40/2010

Zarządu Powiatu Człuchowskiego

 z dnia 6 października 2010r.

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

W CZŁUCHOWIE

 

 

Przepisy ogólne

 

§ 1

Regulamin organizacyjny określa zakres organizację i zasady funkcjonowania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie.

 

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

Radzie Powiatu - należy to rozumieć - Radę Powiatu Człuchowskiego,

Zarządzie Powiatu - należy to rozumieć – Zarząd Powiatu Człuchowskiego,

Staroście - należy to rozumieć – Starostę Powiatu Człuchowskiego,

Komisji - należy to rozumieć – Komisję Rady Powiatu w Człuchowie,

PUP - należy to rozumieć – Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie,

Dyrektorze PUP - należy to rozumieć – Dyrektora  PUP w Człuchowie,

Zastępcy Dyrektora PUP - należy to rozumieć – Zastępcę Dyrektora PUP w Człuchowie,

CAZ – należy to rozumieć Centrum Aktywizacji Zawodowej

Radzie - należy to rozumieć – Powiatową Radę Zatrudnienia w Człuchowie,

Komórce organizacyjnej - należy to rozumieć – dział, referat lub samodzielne stanowisko pracy PUP w Człuchowie,

 

§ 3

 Dyrektor PUP wykonuje czynności pracodawcy z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników PUP.

 

§ 4

Powiatowy Urząd Pracy realizuje zadania w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobociu oraz aktywizacji zawodowej wynikające w szczególności z:

 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.),

 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (j. t. Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92 z późn. zm.),

 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn.zm.),

 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (j.t. Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585 z późn. zm.),

 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (j.t. Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227 z późn. zm.),

 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (j.t. Dz.U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z późn.zm.)

 

§ 5

W realizacji swoich zadań PUP współpracuje w szczególności z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Gdańsku, jednostkami organizacyjnymi Powiatu Człuchowskiego, jednostkami samorządu terytorialnego, pracodawcami, instytucjami rynku pracy oraz organizacjami pozarządowymi.

 

 

Rozdział II

Zarządzanie i organizacja

 

§ 6

Dyrektor PUP kieruje działalnością PUP przy pomocy Zastępcy Dyrektora PUP oraz kierowników komórek organizacyjnych.

§ 7

Do zadań Dyrektora PUP należy w szczególności:

planowanie i finansowanie zadań realizowanych ze środków Funduszu Pracy,

planowanie i realizacja wydatków zgodnie z planem finansowym PUP,

organizacja pracy PUP,

zatrudnianie, zwalnianie, nagradzanie i karanie pracowników,

dokonywanie co najmniej raz na dwa lata oceny kwalifikacyjnej pracowników PUP,

promocja usług PUP,

współpraca z Radą oraz organami administracji rządowej i samorządowej, pracodawcami, instytucjami rynku pracy, partnerstwa lokalnego i dialogu społecznego,

wydawanie zarządzeń, decyzji i postanowień administracyjnych w zakresie określonym przepisami prawa i upoważnieniami Starosty Człuchowskiego,

realizowanie projektów unijnych w ramach funduszy strukturalnych,

realizowanie programów w zakresie promocji zatrudnienia.

 

§ 8

Do zadań Zastępcy Dyrektora PUP należy w szczególności:

sprawowanie bezpośredniego nadzoru i kontrolowanie pracy komórek organizacyjnych wskazanych przez Dyrektora PUP,

koordynowanie i realizowanie zadań powierzonych przez Dyrektora PUP,

zgłaszanie Dyrektorowi PUP uwag w zakresie organizacji i jakości pracy w PUP,

załatwianie spraw, w tym wydawanie decyzji, postanowień i zaświadczeń w trybie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie upoważnień udzielonych przez Starostę Człuchowskiego ,

wnioskowanie do Dyrektora PUP w sprawach doboru kadry kierowniczej w nadzorowanych komórkach organizacyjnych,

zatwierdzanie zakresu czynności pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,

podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej, w tym przekazywanej przez kierowników komórek organizacyjnych, w zakresie działalności nadzorowanych komórek organizacyjnych.

 

§ 9

Do zadań głównego księgowego należy w szczególności:

realizacja obowiązków i uprawnień określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn.zm.) oraz ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.), 

realizacja zasad polityki rachunkowości PUP,

obsługa projektów unijnych w zakresie księgowym, wypełnianie wniosków o płatność w zakresie księgowym,

podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji na podstawie upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora PUP,

monitorowanie realizacji planu finansowego PUP i Funduszu Pracy,

przekazywanie do Wojewódzkiego Urzędu Pracy comiesięcznych informacji o stanie wykorzystania środków finansowych z Funduszu Pracy dla poszczególnych działań (monitoring finansowy),

parafowanie pism przekazywanych Dyrektorowi PUP lub Zastępcy Dyrektora PUP do podpisu oraz podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie działalności kierowanej komórki organizacyjnej na podstawie upoważnienia Dyrektora PUP,

zapoznawanie pracowników z zadaniami Działu Finansowo - Księgowego, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi oraz ustaleniami kierownictwa, przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń,

dbałość o rozwój zawodowy pracowników, a w szczególności umożliwianie pracownikom Działu Finansowo - Księgowego  uczestniczenia w szkoleniach,

opracowywanie procedur i wytycznych dotyczących realizacji zadań Działu Finansowo - Księgowego,

kontrola pracy i dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników Działu Finansowo – Księgowego,

opiniowanie obsady osobowej, przedstawianie propozycji co do wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla pracowników

ustalanie i aktualizowanie opisów funkcji dla pracowników Działu Finansowo - Księgowego,

powierzanie w uzasadnionych przypadkach pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nieobjętych opisem funkcji.

 

§ 10

Do zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:

planowanie, organizowanie i koordynowanie pracy kierowanej komórki organizacyjnej,

wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w trybie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego zgodnie z zakresem działania komórki organizacyjnej na podstawie upoważnień Starosty Człuchowskiego,

zaznajamianie podległych pracowników z przepisami prawa z zakresu działalności komórki organizacyjnej, z zadaniami realizowanymi przez daną komórkę organizacyjną, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi oraz ustaleniami kierownictwa, a także przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń,

dbałość o rozwój zawodowy pracowników, a w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestniczenia w szkoleniach,

udzielanie pomocy pracownikom w opracowywaniu procedur i wytycznych dotyczących realizacji zadań PUP,

kontrola pracy,

nadzorowanie ochrony danych osobowych,

dokonywanie co najmniej raz na dwa lata oceny kwalifikacyjnej pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,

opiniowanie obsady osobowej, przedstawianie propozycji co do wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla pracowników,

parafowanie pism przekazywanych Dyrektorowi PUP lub Zastępcy Dyrektora PUP do podpisu oraz podpisywanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w zakresie działalności kierowanej komórki organizacyjnej na podstawie upoważnienia Dyrektora,

ustalanie i aktualizowanie opisów funkcji pracowników,

powierzanie w uzasadnionych przypadkach pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nieobjętych opisem funkcji pracowników,

wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub innej długotrwałej nieobecności w pracy pracowników komórki organizacyjnej.

 

Rozdział  III

Struktura organizacyjna

 

§ 11

1. W PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne:

Centrum Aktywizacji Zawodowej składające się z:

a)Referatu Usług Rynku Pracy

b)Referatu Instrumentów Rynku Pracy,

Dział Finansowo-Księgowy,

Dział Ewidencji i Świadczeń,

Dział Organizacyjno-Prawny,

Samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej.

2. W celu realizacji określonych zadań Dyrektor PUP może powoływać zespoły i komisje zadaniowe.

3. Kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo łączyć zadania w jednym – przewidziane w schemacie organizacyjnym dla wielu stanowisk.

4. Szczegółową strukturę organizacyjną PUP z podziałem na stanowiska pracy określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1do niniejszego regulaminu.

5. Dla oznaczenia akt w komórkach organizacyjnych należy używać następujących symboli literowych:

1)  CAZ:  -  Referat Usług Rynku Pracy: CAZ/URP, 

 - Referat Instrumentów Rynku Pracy: CAZ/IRP,

2) Dział Finansowo – Księgowy: FK,

3) Dział Organizacyjno – Administracyjny: OA,

4) Dział Ewidencji i Świadczeń: EI.

 

 

Rozdział  IV

Zakres zadań komórek organizacyjnych

 

§ 12

 Centrum Aktywizacji Zawodowej wykonuje zadania przy udziale:

 

1)Referatu Usług Rynku Pracy, do którego zadań należy w szczególności:

prowadzenie pośrednictwa pracy,

pozyskiwanie i ewidencjonowanie ofert pracy,

inicjowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami,

współdziałanie z innymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania,

realizacja zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami Unii Europejskiej,

współpraca z partnerami lokalnego rynku pracy,

prowadzenie poradnictwa i doradztwa zawodowego,

współpraca z partnerami rynku pracy w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej i kierunkach rozwoju w danym regionie, o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej,

popularyzacja usług rynku pracy wśród klientów urzędu,

organizowanie i prowadzenie zajęć w Klubie Pracy,

udzielanie pomocy w zakresie aktywnego poszukiwania pracy,

organizowanie przygotowania zawodowego dla uprawnionych bezrobotnych,

prowadzenie szkoleń i kursów dla osób bezrobotnych,

współpraca z instytucjami szkolącymi,

upowszechnianie informacji o usługach rynku pracy,

realizacja zadań dotyczących finansowania części kosztów egzaminów i studiów podyplomowych.

 

2) Referatu Instrumentów Rynku Pracy, do którego zadań należy w szczególności:

przyznawanie bezrobotnym środków na podjęcie własnej działalności gospodarczej,

refundowanie pracodawcom kosztów wyposażenia i doposażenia stanowisk pracy dla skierowanych bezrobotnych,

organizacja i realizacja prac interwencyjnych,

organizacja i realizacja staży dla uprawnionych bezrobotnych,

organizacja i realizacja robót publicznych przy udziale uprawnionych podmiotów,

organizacja i realizacja prac społecznie użytecznych,

realizacja zadań dotyczących refundacji składek na ubezpieczenia społeczne w związku   z zatrudnieniem skierowanych bezrobotnych,

dofinansowanie kosztów opieki nad dzieckiem lub osobą zależną, finansowanie kosztów przejazdu i zakwaterowania,

współdziałanie z pracodawcami w ramach realizowanych programów rynku pracy,

pozyskiwanie funduszy strukturalnych i innych funduszy celowych (sporządzanie wniosków i realizacja projektów),

organizacja i monitoring programów lokalnych, specjalnych i pilotażowych,

wspieranie działań w zakresie udzielanie pomocy publicznej i sporządzanie stosownych sprawozdań,

ocena efektywności realizowanych instrumentów programów rynku pracy,

organizacja przygotowania zawodowego dorosłych.

 

§ 13

 Do zakresu zadań Działu Finansowo – Księgowego należy w szczególności:

planowanie środków budżetowych,

planowanie środków Funduszu Pracy,

kontrola dyscypliny wydatków budżetowej,

kontrola dyscypliny wydatków z Funduszu Pracy i innych funduszy,

rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych,

rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z Funduszu Pracy i innych funduszy.

obsługa operacji kasowych Funduszu Pracy, funduszy unijnych i budżetu,

ewidencjonowanie oraz odprowadzanie składek na z ubezpieczenie społeczne  i zdrowotne pracowników  urzędu oraz  bezrobotnych,

dokumentowanie operacji finansowo-księgowych i kasowych w formie informatycznej w systemie Syriusz i innych programach operacyjnych oraz ich archiwizowanie na nośnikach informatycznych,

sporządzanie sprawozdawczości, analiz i innych opracowań statystyczne-ekonomicznych z zakresu spraw finansowo-księgowych,

wydawanie zaświadczeń i innych dokumentów poświadczających dochód z tytułu pracy pracowników PUP,

obsługa finansowo-kasowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

 

§ 14

 Do zakresu zadań Działu Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności:

rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy,

obsługa bezrobotnych oraz poszukujących pracy w zakresie wynikającym z przepisów ustaw,

sporządzanie decyzji administracyjnych w imieniu Starosty - w zakresie uzyskanych upoważnień – dotyczących:

uznania lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,

przyznania, odmowie przyznania, wstrzymania wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych, dodatku szkoleniowego albo stypendium,

obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium lub innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia finansowanych z Funduszu Pracy,

odroczenia terminu spłaty rozłożenia na raty lub umorzenia części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy,

odwołań od decyzji w sprawach dotyczących bezrobotnych.

wykonywanie zadań wynikających z ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym w Narodowym Funduszu Zdrowia, a w szczególności sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych osób bezrobotnych,

przygotowywanie list wypłat świadczeń dla bezrobotnych: zasiłków dla bezrobotnych, wypłat dodatków aktywizacyjnych, stypendiów, dodatków szkoleniowych, zasiłków pogrzebowych, refundacji składek na ubezpieczenie społeczne i innych świadczeń przewidzianych dla bezrobotnych,

udzielanie oraz udostępnienie klientom PUP wszelkiej informacji dotyczącej praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy, procedur obowiązujących przy rejestracji oraz informacji z zakresu stosowania przepisów dotyczących bezrobocia, w tym świadczenia usług rynku pracy i możliwości korzystania z instrumentów rynku pracy,

współdziałanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w sprawach osób bezrobotnych kwalifikujących się do nabycia świadczeń przedemerytalnych,

przygotowywanie dokumentacji archiwalnej bezrobotnych i poszukujących pracy,

wydawania zaświadczeń bezrobotnym i poszukującym pracy.

 

§ 15

Do zakresu zadań Działu Organizacyjno – Administracyjnego należy w szczególności:

opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych PUP,

projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w PUP,

planowanie kontroli, realizacja kontroli i ocena wniosków kontroli,

prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP,

zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników,

kontrola dyscypliny pracy,

prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym i ocenami kwalifikacyjnymi,

organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów,

nadzór na eksploatacją samochodu służbowego,

zabezpieczenie ładu i porządku w budynku administracyjnym oraz na posesji PUP,

prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniem i awansowaniem pracownika,

opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji,

organizowanie kursów, szkoleń, aplikacji pracowników PUP,

współpraca z instytucjami, jednostkami szkolącymi, jednostką nadrzędną w zakresie organizacji szkoleń i doboru kandydatów,

administrowanie majątkiem PUP,

obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora PUP,

obsługa kancelaryjna PUP,

analiza skarg i wniosków,

zabezpieczenie pracowników w środki techniczno – biurowe,

nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystywania sprzętu komputerowego,

nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania komputerowego,

administrowanie siecią komputerową i bazą danych,

monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych,

administrowanie oknami internetowymi www i BIP,

obsługa poczty internetowej e-mail oraz poczty portali internetowych,

prowadzenie spraw związanych z obsługą: sieci telefonicznej, sieci wodociągowej, instalacji grzewczej, kanalizacyjnej, telefonicznej, urządzeń monitoringowych i sieci informatycznej,

prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów,

ewidencjonowanie środków trwałych i przedmiotów nietrwałych,

obsługa centrali telefonicznej i faksu,

obsługa pocztowa urzędu oraz mediów,

archiwizacja dokumentacji bezrobotnych i dotyczących funkcjonowania PUP,

prowadzenie ewidencji zasobów bibliotecznych,

prowadzenie spraw dotyczących zamówień publicznych.

 

§ 16

Do zakresu zadań podstawowych samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należy:

przygotowanie dokumentacji sądowej oraz prowadzenie spraw dotyczących bezrobotnych (w imieniu Starosty) przed organami wymiaru sprawiedliwości,

obsługa prawna PUP,

informowanie kierownictwa PUP o zmianach w obowiązujących przepisach prawnych i wprowadzonych do stosowania nowych przepisach,

weryfikacja pod względem prawnym projektów: decyzji, zarządzeń, regulaminów, wniosków o nagrodę jubileuszową, odwołań i innej dokumentacji wymagającej opinii prawnej.

 

§ 17

Wykaz zadań szczegółowych dla pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych określają zakresy czynności pracowników.

 

Rozdział V

Czas pracy PUP

 

§ 18

 1. PUP czynny jest w dni powszednie w godzinach:

poniedziałek w godzinach 730 – 1530,

od wtorku do piątku w godzinach  od 700  -  1500,

2. Ustala się czas przyjęć interesantów we wszystkie dni w godzinach  800 – 1400.

3. Dyrektor PUP w uzasadnionych przypadkach ustala inny czas pracy PUP.

 

Rozdział VI

Przepisy końcowe

 

§ 19

1. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor PUP.

2.Zmiana postanowień niniejszego regulaminu mogą nastąpić w trybie przewidzianym dla uchwalenia regulaminu.

 

 


 

2023-03-31 07:27:51  mpintos mpintos

Załączono plik 1438656

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste5491888
user_idpuste861229
fobject_idpuste1438656
resource_idpuste263
modelpusteArticle
foreign_idpuste6546
_attachmentpuste1
_activepuste1

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..